Dieta simplă pe care o urmez

//Dieta simplă pe care o urmez

Dieta simplă pe care o urmez

Dieta simplă pe care o urmez nu o descriu ca fiind nici vegană, nici raw, nici raw-vegană și nici vegetariană. Este doar simplă. Chiar dacă nu include carnea, laptele și ouăle, nu o definesc după vreun termen mai sus amintit.

Am scris într-un articol anterior (http://firullinei.ro/o-poveste-depanata-din-firul-linei/ ) că intuiția mi-e călăuză ca să aleg simplitatea. Iată a sosit momentul să mă las purtată de ea și în ceea ce privește hrana. M-a ghidat pe tot acest parcurs către dieta propusă de profesorul Arnold Ehret, despre care am aflat în 2010. Autor a câtorva cărți despre sănătate, hrană, post, longevitate, specialist în medicină holistică, aş spune eu, profesorul Ehret promova simplitatea sub toate aspectele ei.  Aparent riguroasă, dar de-a dreptul simplă, dieta propusă de el este prezentată în cartea Mucusless Diet Healing System iar despre felul cum să ținem post a scris în Rational Fasting. Aceste două cărți sunt cele pe care le-am citit și recitit şi care m-au îndrumat spre o dietă simplă și echilibrată. Mai târziu, am mai aflat și de alți autori ai căror informații m-au ghidat, la rândul lor către simplitate, atât în ce privește hrana cât și stilul de viață.

Cum am aflat de dieta prof. Ehret?

Mi-a fost recomandată de fratele meu și soția lui care urmau dieta de ceva vreme. Am fost tare sceptică și rigidă când au venit cu propunerea de a face o schimbare la rândul meu, în sensul ăsta.  Îmi tulburau și zdruncinau credințele de atunci, în legătură cu hrana pe care o consumam. Am avut totuși curiozitatea să citesc prima carte și să văd mai apoi dacă mi se potrivește informația ori ba. Am parcurs-o și m-a pus pe gânduri dar nu m-a convins în vreun fel. Prea îmi plăcea cum și ce mâncam la vremea respectivă. Și în carte erau menționate produsele animale ca nefiind potrivite pentru consum. Carne nu mai mâncam din 2007 (oricum nu mi-a plăcut niciodată), nici zahăr, nici alcool, deci cu astea a fost simplu, dar să renunț la brânzeturi, lapte și ouă, asta era prea mult. De unde proteină,  vitamina  B12, calciu … și lista continua cu clasicele întrebări. Însă mă miram de ce schimbări vedeam la fratele meu, în bine, evident.

Ce presupune dieta cea simplă

În primul rând se recomandă o curățare a colonului făcând clismă și post negru de o zi sau două. Se începe cu o perioadă de tranziție de minim 3 săptămâni pentru a se adapta corpul la schimbare și pentru a nu-i crea dezechilibre. Apoi, dacă organismul e pregătit, se continuă cu dieta propriu-zisă. În caz contrar, se prelungește tranziția până se elimină aciditatea din corp. Aceasta nu încurajează consumul de: produse animale de nici un fel, nu zahăr, sare, alcool, nu junk food, nu gluten (pâine, paste, alte cereale lipiciose), nu amidonoase (cartofi, porumb, orez), nu leguminoase (linte, fasole, bob, năut, soia), nu combinații alimentare de orice fel, căci sunt producătoare de mucus, adică produc fermentație. Cam multe restricții mi s-au părut. Sunt permise fruntele de sezon și sucuri din ele, legume, verdețuri, oleaginoase și semințe, toate acestea fiind alcaline pentru corp. Gândindu-mă că au mai rămas pe listă destule și gustoase alimente, am hotărât să încerc perioada de tranziție propusă în carte.

Dieta simplă pe care o urmez

Rucola din grădina noastră

Cum am ajuns să urmez dieta?

Cu toată reținerea de la început, am reflectat asupra cărții citite și am ajuns la concluzia că mintea a avut nevoie să recunoască noua informație primită și să o accepte apoi. Cu probleme de sănătate fiind, la rândul meu, ca orice om din zilele noastre, am mai citit o dată cartea, ca să o înțeleg mai bine. De această dată, am acordat mai multă atenție informațiilor și am structurat din cele citite ceea ce mi se potrivea. Am aruncat o privire asupra felului în care mă hrăneam și a problemelor de sănătate pe care le căram cu mine din copilărie. Când am văzut cum se înclina balanța, nu m-a încântat deloc. Mai ales că primeam din partea corpului semne tot mai evidente cum că ceva nu îi mai plăcea (cel mai frecvent răceam). Iar răceala pentru mine nu era ceva nou, mă sâcâia încă din fragedă copilărie, cu tot tratamentul injectabil ce îi urma. Eram sătulă să mă știu bolnavă ori cu gripă și mai sătulă și de-a  dreptul traumatizată de groaznicul repertoriu compus din penicilină și moldamin, vară de vară,  iarnă, toamnă, primăvară, mereu. În adolescență am refuzat să mai fiu ciuruită de ace și am trecut pe pastile amare ca pelinul (nu le puteam înghiți, trebuia să le zdrobesc). Undeva pe la 17 ani,  am găsit un nou tratament, mersul pe munte. Natural, după care nu mai răceam la fel de des. O activitate absolut sănătoasă pe care o practic și în prezent și pe care cu căldură o recomand. Așadar a trecut etapa de răceli, dar nu și alte baiuri ce le mai aveam (negi pe degete, sinuzită, acnee). Pentru astea nu am mai luat pastile, doar o colecție de unguente cu antibiotic ori creme pentru cea din urmă. Și credeți că mi-a trecut? Nici poveste. Nu vă spun în ce fel îmi arată fața. Toată lumea mă consola, e vârsta. Azi eu zic că era fermentația. Dar, într-o zi am aflat de un leac natural. Mă aflam la bunica mea și intră pe poartă poștașul.  Mă vede omul și ce credeți,  îmi dă rețeta.  M-a sfătuit să îmi culeg pelin, să fac un decoct și să mă spăl câteva zile cu el. Mă gândeam ăsta o fi glumit ori e țăcănit. Dar de disperare, am mai încercat-o și pe asta. Sincer mi s-a curățat fața că nu îmi venea a crede! Așa catifelată îmi era! Dar și amară, că nu îi ardea nimănui a mă pupa. Îi sunt recunoscătoare omului și îi mulțumesc pentru marele ajutor. Analizând că mai am și alte beteşuguri, mi-a fost clar. Trebuia să fac ceva. Am încercat să țin post negru o zi, dar am eșuat. Ehret descrie foarte clar ce înseamnă să nu poți ține post negru 2-3 zile. Abia atunci am înțeles cât de încărcat îmi era corpul cu mucus. Din acel moment am decis ca să mă pun serios pe treabă. Mai ales că primeam prea des semne de la corp. De exemplu după ce beam lapte de vacă, mi se punea un nod în gât și ceva mă strângea parcă.  Iar la câteva ore, îmi curgeau și mucii. Și așa am dus-o o vreme, până am renunțat la lapte. Nu îl mai consum din 2012, decât în vreo prăjitură, foarte rar. Mi se pare foarte greu atât ca gust, cât și pentru digestie. La fel am procedat și cu ouăle. Doar brânzeturile (îndeosebi de capră) au mai rămas pe lista de consum, pentru încă vreo câțiva ani. Pe măsură ce corpul se curăța și pe acestea, după ce le mâncam, la o vreme, le simțeam la fel de grele. Iar de continuam 3, 4 zile consecutiv cu ele, răceam de nu mai știam de mine. Hotărâsem să le consum cât mai rar. Nu am renunțat definitiv la ele, dar și în prezent le consum rar, îndeosebi iarna, căci prea des nu le mai tolerează corpul. După două luni am scăpat de negi. Până să descopăr dieta nouă, nu mâncam fructele înainte de masă. Ce bombă de fermentație aveam în intestine! Cu pași mărunți și fără să mă grăbesc, am început tranziția care pentru mine a durat vreo două luni. Am reușit să postesc și am început să mă hrănesc cât mai curat și fără combinații extravagante. Am urmat dieta. Apa cu lămâie mi-a fost de mare folos. Considerabil, mai bine mă simțeam și corpul a eliberat reziduuri din el, pur și simplu parcă am întinerit. Atunci am decis să continui cu hrana de acest fel. Nu simt lipsa nici unui produs la care am renunțat, nici poftă nu am de vreunul dintre ele. Mi se pare mult mai ușor să mă hrănesc în felul ăsta și mai sănătos. Dieta pe care o urmez, deși e simplă, e tare îmbelșugată. E plină de fructe de sezon sau congelate (pe timpul iernii), de verdețuri, de legume și ce ne mai oferă natura.

Dieta simplă pe care o urmez

Recolta de roșii netratate și nestropite din grădina noastră  

Până la urmă, astea sunt adevăratele alimente și cele mai gustoase, nutritive, naturale, sănătoase și aromate! Nu am renunțat la amidonoase, cereale și leguminoase încă, dar le consum mai rar și pe acestea. De exemplu, consum lapte vegetal de migdale ori nucă ori hrişcă. Uneori și pe cel de orez sau ovăz. O perioadă beam și de soia făcut de mine, dar acum prefer să fac tofu din ea. Încerc să diversific alimentele cât mai mult. Leguminoasele sunt și ele grele pentru digestie, motiv pentru care le gătesc rar. Lintea roșie o gătesc sub formă de supă cremă. La fel am simțit și pâinea sau pastele. În timp am reușit să reduc cantitatea de pâine și să nu o mai mănânc proaspătă. Sunt 6 ani de când fac pâine de casă din făină integrală și o frământ eu, pe urmă o coc în cuptor pe lemne. E cea mai gustoasă!

Pâine făcută de mine și coaptă în ler

Consum multă apă cu lămâie sau doar apă, dar numai de izvor. Pe timpul iernii am provizii de zacuscă  și tocănuri, murături, compoturi, fructe uscate, gemuri și multe alte alimente fără chimicale ori conservanți. Hrana naturală așa cum ne-o oferă natura plus hrana gătită de mine, alături de mișcare și gândire pozitivă înseamnă pentru mine echilibru, armonie și sănătate; mai simplu de atâta nu se poate! În prezent dieta am personalizat-o ușor după cum am simțit eu.

Dieta simplă pe care o urmez

Un meniu simplu dar sățios

Mai multe despre prof. Arnold Ehret:

http://www.evolutionhealth.com/ehret_books.html

Notă: acest articol despre dietă reprezintă experiența mea personală. Nu conține informații de tip medical sau terapeutic și nu îmi asum responsabilitatea aplicării acestora. Fiecare dintre noi are propriul discernământ și puterea de a alege ce i se potrivește.

By | 2019-02-11T01:04:48+00:00 ianuarie 24th, 2019|Simplitate|0 Comments

Leave A Comment

Produse